Część niemieckich polityków chce zakazać wjazdu do ścisłych centrów miast samochodów z nadwoziem typu SUV. Wszystko przez wypadek z udziałem takiego auta w ostatnim czasie.

  • Do tragedii doszło w miniony piątek 6-09-2019 w godzinach wieczornych, w centrum Berlina.

  • Kierujący Porsche Macan wjechał w pieszych, którzy czekali na zielone światło.

  • W wyniku zdarzenia kierujący Porsche zabił dwóch mężczyzn (28, 29lat), 64-letnią kobietę oraz jej 3-letniego wnuczka.

  • Poza ofiarami śmiertelnymi, byli także ranni (matka zabitego 3-latka, kierowca SUV`a, jego kilkuletnia córka oraz 67-letnia babcia).


Do zdarzenia doszło na Invalidenstrasse - ścisłe centrum, które jest obfite w dużą liczbę restauracji - w tym miejscu obowiązuje ograniczenie prędkości do 30km/h.

W Niemczech trwają ożywione  dyskusje, w wyniku których miałby zostać wprowadzony zakaz wjazdu do centrów miast dla aut z nadwoziem SUV. W SUV`ie tylko pasażerowie mają większe szanse na przeżycie - piesi już nie. Tylko czy takie ograniczenie jest logiczne? Autobusy są jeszcze większe, mają gorsze hamulce od SUVów - to samo ciężarówki - dla nich też zrobić zakaz wjazdu?

1/5 sprzedających się aut w Niemczech to auta typu SUV - producenci takich aut z pewnością będą próbować nie dopuścić do wprowadzenia zakazu. Zawsze jest podkreślane w reklamach, że SUV to idealne auto do miasta, które nie boi się krawężników.

W sprawę mocno zaangażowali się także ekolodzy tłumacząc, że większe auta emitują większe ilości spalin niszcząc środowisko.

Albin Sieczkowski, bloger motoryzacyjny
Albin Sieczkowski felietonista z działu Felietony
Shopping Cart
There are no products in the cart!
Total
0,00 
0